Kubki papierowe – coś więcej niż tylko naczynie.
Sezon wiosenno – letni wiąże się z tym, że dużo większą część czasu spędzamy na świeżym powietrzu. Sprzyja temu nie tylko temperatura, ale panująca wokół aura. Każdy dużo chętniej podejmuje aktywności na świeżym powietrzu, czy to biegając, jeżdżąc na rowerze, czy spacerując. Podczas długich wiosennych spacerów niekiedy łapie nas ochota na kubek aromatycznej kawy lub świeżo wyciskanego soku.
Biorąc pod uwagę obecnie panującą sytuację przedsiębiorcy branży gastronomicznej chcąc nadal zapewniać swoim klientom ich ulubione napoje i potrawy musieli przestawić swoją produkcję na tą „na wynos”. Pierwszym pytaniem, jakie nasuwało się każdemu, kto posiada swoją restaurację, czy kawiarnię to w czym zaserwować swoje specjały. Kubek plastikowy, czy papierowy? Box z tworzywa sztucznego, czy z trzciny cukrowej? Na szczęście, mając na uwadze dobro naszej planety większość decyduje się na ekologiczne warianty naczyń. Dziś weźmy pod lupę kubki.
Kubki papierowe oprócz swojej podstawowej funkcji, jaką jest przechowywanie napoju ma wiele innych zalet. Obecnie na rynku występuje kilka rodzajów kubka papierowego zarówno pod względem pojemności, jak i budowy. Przyjrzyjmy się jednak budowie. Kubki jednościankowe świetnie sprawdzą się do serwowania napojów zimnych oraz ciepłych, jednak do napojów gorących tj. kawa, czy herbata polecane są kubki papierowe z podwójną ścianką. Podwójna ścianka daje dużo większy komfort użytkowania izolując gorący napój od powierzchni dłoni. Wśród kubków papierowych z podwójną ścianką wyróżniamy dwa warianty – kubek typu sleev oraz kubek z warstwą powietrza pomiędzy ściankami. Takie kubki papierowe nadają się nie tylko do kawy, czy herbaty. Napoje zimne, na które za niedługo rozpocznie się sezon również będą z nich doskonale smakować.
Kolejną zaletą kubka papierowego jest możliwość jego zadruku, co sprawia, że jest on doskonałym narzędziem marketingowym. Idąc przez miasto z kawą w brandowanym kubku dajemy sobie możliwość (jako przedsiębiorca) poznać się bardziej i zyskać dużo więcej potencjalnych klientów.
Chociaż powierzchnia kubka papierowego jest ograniczona warto jest zaprojektować grafikę, tak aby przyciągała uwagę. Coraz częściej widzi się odnośniki do social mediów tj. Instagram i Facebook, dzięki temu za sprawą jednego kubka możemy zwiększyć zasięgi na podanych portalach.
Jak możemy zauważyć jeden papierowy kubek może skrywać wielką moc, dzięki swojej wielofuncyjności. Serwować ulubiony napój, dawaj poczucie komfortu, generować zadowolenie, być narzędziem reklamy, nieść dobrą nowinę a przy tym nie wpływać negatywnie na środowisko.